Jungle Book - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Baart - WaarBenJij.nu Jungle Book - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Baart - WaarBenJij.nu

Jungle Book

Door: Lisa Baart

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Het is kwart voor vijf. Je hebt nog drie kwartier de tijd voor je bus richting Chang Mai vertrekt en die tijd benuttig je door rustig je mail te checken. Je 'zapt' door je mailtjes heen zonder naar de titel te kijken. 'Beste Lisa, naar aanleiding blablabla delen wij je mede dat blabla aanmelding Melbourne' lees je. ....wacht even. ' Beste Lisa, naar aanleiding van je aanmelding (...) besloten je voor te dragen voor een semester Melbourne. Gefeliciteerd.' ... ja het staat er echt. Langzaam dringt het tot je door. Waaaaaaah! Je gaat naar Melboure! Je gaat naar Melbourne! Wild kijk je om er heen of er iemand in de buurt is om te omhelzen. Helaas. Dan gil je inwendig heel hard en dans je in gedachten heel hard rondjes om het hostel. Je gaat naar Melbourne!

Bizar dat ik pas een week weg ben. Voor mijn gevoel is het al weken geleden dat ik op schiphol pappa uitzwaaide en door de douane stapte. Het alleen reizen bevalt wonderwel, hoewel mooie herinneringen toch het fijnst zijn als ze gedeeld kunnen worden. "Happiness is only real when it's shard" wist Christopher McCandless het zo mooi te verwoorden. Dikwijls moet ik gedachten onderdrukken als 'wat zou Pepijn dit leuk hebben gevonden' of ' oh dit is echt iets voor Abi!' In Bangkok ben ik naar de Floating Market geweest. Werkelijk de mooiste boottocht die ik ooit heb gemaakt maar jammer dat later het ' weet je nog die keer dat...' gesprek met mezelf moet voeren. Aan de andere kant geeft het alleen zijn enorm veel vrijheid. Ik kan lekker alle saaie tempels over slaan en alleen maar naar marktjes gaan. Aan gezelschap hier overigens geen gebrek. Sterker nog, ik moet moeite doen om alleen te blijven. Ik hoef maar een paar seconden doelloos te kijken of er komen al backpackers op me af om te vragen of ik mee ga wat drinken. (Om onduidelijke redenen zijn het altijd mannen. Sowieso ben ik nog geen enkele alleen reizende vrouw tegengekomen. Elke vrouwelijke backpacker wordt vergezeld door een stoere stevige bebaarde backpacker) (Rick, dat van die baard was een hint) Zo had ik vorige week op Kao San even zo'n doelloos ogenblikje toen een chubby engelsman het 'wie ben je waar kom je vandaan en wat doe je hier' gesprek afstak. Ik vertelde hem dat ik zojuist een Trekking Jungle Tour had geboekt waarop hij direct dezelfde tour boekte. Lekker dan. Zat ik aan hem vast. Hij heet Richard en is in de 30. Ik schatte hem in als het type ' pretends to be man of the world maar ondertussen kan ie niet zonder z'n iphone, ipod en netbook' Bleek juist te zijn. Bovendien haalde die z'n pitjes uit z'n watermeloen. Wat nou wereldreiziger.

Onze groep bestond naast hij en ik uit twee zwijgzame koreanen en zes cheerleader meisjes uit Ireland. Vooral de laatste waren erg vermakelijk. Ik weet niet wat ze verwachtten van de jungle tour maar zeker niet uren achter elkaar wandelen en klimmen in de brandende zon. De nacht ervoor hadden we doorgebracht in de bus en als we 2 uur geslapen hadden was het veel. Inderdaad was de wandeling dus redelijk zwaar maar als ik hen moest geloven werden ze gemarteld ('Charlotte, say one more time this is part of the experience and I'll kill you!') Zowel de Ierse meisjes als de Koreaanse jongens gaven het na een dag al op. Bleven over, Richard, ik, en de gids. Richard was nogal irritant en praatte onwijs veel. Hij bleef maar hijgend herhalen wat een geweldige ervaring dit was en hoe geweldig het was om te wandelen. Mij hoefde hij niet te overtuigen dus hij kon beter z'n mond houden. Onze gids was gelukkig een stuk leuker. We hebben twee dagen gewandeld en overnacht bij bergvolkjes. De derde dag mochten we op een olifant zitten en wildwatervaren. Dat laatste was op de wildste modderrivier die ik ooit gezien heb. Het kanoen vorig jaar was er niks bij (hoewel het zeiltochtje met pepijn aardig in de buurt kwam). Het olifantrijden vond ik wat minder. Hullekie en dullekie zou pappa gezegd hebben. Ik voelde me enigszins voor schut zitten in het mandje op de olifantenrug. Bovendien had de olifantenmeneer een scherpe haak waarmee hij de olifant prikte als hij niet meewerkte.

Nu zit ik in Chang Mai, werkelijk een verademing na het drukke Bangkok. Je kunt hier allerlei toffe dingen doen. Zo heb ik vandaag gebungyjumped (ja echt!) en ga ik morgen een massage cursus volgen. Ik hou jullie op de hoogte!

Kus, Lisa



PS: uiteraard was de tattoo niet echt maar van henna. Ik bleek er ook allergisch voor te zijn waardoor ik nu een miljoen rode bultjes op m'n arm heb in de vorm van een spin. Ziet er uit alsof ik versierd ben door een Afrikaanse stam, eigenlijk veel stoerder. Ik twijfel nog wel over de piercing...

  • 02 Juli 2010 - 10:16

    Abi:

    Liefste Lies!

    Wat een heerlijke, geweldige verhalen! Ik ben echt onwijs trots op je! Wat fantastisch dat je het zo naar je zin hebt! En bungeejumpen! Wow! Echt geweldig! Ik kan me voorstellen dat Chang Mai een verademing is! Hoop dat je heel erg zult genieten van de mooie omgeving daar! Wacht nu alweer op je volgende hilarische verhalen..

    Liefs, Abi

  • 02 Juli 2010 - 11:12

    Iris:

    Hee lieve Lies!
    Oeh ik ben zooo jaloers! Het klinkt allemaal super! Mooie foto's en ja wauw bungeejumpen!! =O Liefke, veel plezier nog en ik kijk ook uit naar je volgende verhaal!
    X Iris

  • 02 Juli 2010 - 11:30

    Pepijn:

    Sprakeloos genieten beleef ik jou weer zo mooi geschreven verhaal vanaf een veel te warm kantoor in Nederland... Jaloers! En ik vind het allemaal ook wel iets voor mij ja =P haha! Kuzz Pepz

  • 02 Juli 2010 - 15:04

    Noem:

    Een percng n thailand laten zetten, pas op voor enge onhygensche materalen!
    Echt cool de bungy fotos!
    Ga zo door carpe dem!

  • 02 Juli 2010 - 17:28

    Bertie:

    dag Lisa,

    fijn dat je weer in de ( min of meer) bewoonde wereld bent. Alhoewel ik je jungle book met veel plezier gelezen heb. En stiekum een beetje jaloers op je ben... wie durft dat nou, zo alleen in den vreemde ronddwalen. Ik had overigens verwacht dat je sneller bij een groepje aan zou sluiten en samen zou reizen. Waar slaap je in Chang Mai? Weer in een hostell?
    Hier is het bloedwarm. We zitten ruim boven de 30 graden, te broeien achter het bureau. Het prettigst is het om auto te rijden... lekker met de airco aan. En als je dan uitstapt, dan val je zowat om
    Jan en ik hebben net een paar uur op de bank zitten plakken om voetbal te kijken. En... je gelooft het of niet... Nederland heeft gewonnen van Brazilie en gaat naar de kwart finale. Voor jou vast en zeker een "ver mijn bed show". Hier in Nederland ongeveer het belangrijkste dat op dit moment gebeurt.

    Morgen ga ik naar opa en oma. Ik zal oma leren hoe ze ook iets op je weblog kan schrijven. Hou de berichten in de gaten :)

    een dikke knuffel en veel liefs van je moeder Bertie

  • 03 Juli 2010 - 11:42

    Lisa:

    Ha mam,

    Ik zat lekker in het zonnetje toen ineens iemand een enorme emmer water over Chiang Mai uitstortte. Althans, zo lijkt het. Mijn eerste regen van deze vakantie, valt nog best mee. Nu zit ik dus maar in een internetcafe te schuilen, 100 meter van m'n hostel. Frustrerend

    In Thailand hebben ze niet zoveel hostels, meestal guesthouses waarbij je een prive kamer hebt. Op zich wel fijn maar het is wel een beetje saai 's avonds. In Chiang Mai heb ik een super leuk hostel gevonden. Met een terras met allemaal hangmatten en gekleurde lichtjes in de bomen. Ik ontmoet heel veel mensen hier maar ga overdag liever m'n eigen gang. Het is wel fijn om 's avonds een beetje te kunnen chillen met andere mensen dus ik zit hier echt prima. De behoefte om me bij mensen aan te sluiten heb ik totaal niet. Ned-Braz heb ik trouwens met een schuin oog gezien van m'n terras. Het is moeilijk enthousiast te zijn als je de enige nederlander bent tussen allemaal brazilie fans.

    Vandaag heb ik een massage cursus gedaan. Zo leuk! Ik ga het allemaal op je uitproberen. Vanavond wilde ik naar de nachtmarkt maar dan moet het wel droog worden. Voor morgen was ik van plan om een scooter te huren.

    Hebben jullie al skype geinstalleerd? Leanne heeft skype maar ze is nooit online

    Kus van je dochter

  • 03 Juli 2010 - 12:04

    Annet:

    Jeeez Lies wat ben je toch een stoere chick met dat bungeejumpen! zoo leuk om je verhalen te lezen en foto's te bekijken! xx

  • 03 Juli 2010 - 12:30

    Elaine:

    Hee Lisa,

    Leuk je verhalen te lezen!

    xxx Elaine

  • 03 Juli 2010 - 15:43

    Oma:

    alvast de groetjes van oma. Morgen gaat ze zelf proberen om iets voor je op te schrijven.

  • 04 Juli 2010 - 10:42

    Erik:

    He Lisa,

    Je kan echt ontzettend leuk schrijven! Ben heel benieuwd wat je verder nog allemaal mee gaat maken.

    En natuurlijk nog gefeliciteerd dat je naar Melbourne mag!

    Liefs,

    Erik

  • 04 Juli 2010 - 18:58

    Bertie:

    dag Lisa,

    ja, weer je moeder. De verleiding is groot om vaak een reactie te plaatsen. Mogelijk vind je dat helemaal niet zo interessant. Dat risico loop ik dan maar. Leuk om je vanmiddag even per telefoon te spreken. Zoals je schrijft, vertel je ook. Op het moment dat we opgehangen hebben, denk ik: ik had nog dit en dat willen vertellen. En ook nog zus en zo... Nou ja, komt wel.

    Wel een paar leuke nieuwtjes: Hannah ( W.) is geplaatst voor de opleiding waar ze zo graag voor geplaatst wilde worden: forensische psychologie. Het verhaal lijkt op jouw verhaal met het honoursprogramma: eerst niet geplaatst worden en dat lag aan het feit dat haar c.v. door de UVA zoekgeraakt was. De motivatie om haar niet te plaatsen was : "als je niet de moeite neemt een c.v. te sturen, ben je blijkbaar niet zo erg gemotiveerd om aan deze opleiding mee te doen". Onder support van haar moeder, Els dus, heeft ze daar geen genoegen mee genomen en assertief gereageerd. En dat heeft effect gehad, waardoor ze toch nog, blijkbaar als 21 e deelnemer ( bij een plaatsing van 20 deelnemers), een plek gekregen heeft. Goed he?
    Gerrit en Sabina hebben een woning in Zoetermeer gekregen. Vanaf volgende week kunnen ze aan het werk, om zo snel mogelijk te verhuizen. Voorlopig wonen ze, met de 3 jongens, bij opa en oma. De jongens waren helemaal enthousiast, sterker nog... ze hebben het hele huis bij elkaar gegild, toen Spanje won en doorging naar de volgende ronde van het WK. Maar... als de finale onverhoopt tussen Spanje en Nederland zou zijn, zij ze "voor allebei", zo hebben ze verklaard. Niks geen loyaliteitsconflict tussen twee vaderlanden, gewoon "voor allebei zijn". Zo simpel kan het zijn... dan kun je vast leren voor als je echt als psycholoog aan de slag gaat. Overigens wordt in de reactie op het hele voetbalgebeuren, het cultuurverschil tussen Roemeens/ spaanse burgers en hollandse calvinisten ( als wij zijn) helemaal duidelijk. Ik heb er gisteravond kennis van kunnen nemen, want ik was bij opa en oma op bezoek. Eh... daar zaten wij dan, nuchter op de bank te kijken bij ieder doelpunt, terwijl de "schoonfamilie" opsprong, gilde, schreeuwde, danste en elkaar om de hals viel. Tsja....

    Nou, Lisa, een lange reactie... zo blijf je een beetje op de hoogte van onze ervaringen, onze activiteiten en onze belevenissen. Troel, we zien je eerste zending met interesse tegemoet.

    lieve groet en dikke kus,
    Bertie

  • 07 Juli 2010 - 17:20

    Bertie:

    dag Lisa,

    blijkbaar is er iets met je telefoon aan de hand. Ik had je nog ge sms t. En proberen te bellen, maar helaas... geen reactie. Niet dat er iets speciaals is of zo. Maar had zin om even met je te kletsen of te mailen. En die skype wil ook maar niet lukken!

    Had je genoten van de voetbal? Als ik het goed begrepen heb, zat je met een groepje Nederlanders. Waar je de volgende dag, vandaag dus, mee naar Pai zou gaan. Ben benieuwd hoe dat was. Ook om weer Nederlands te praten. Misschien wel een beetje vreemd?

    Ik lees dat je ongeveer dezelfde weersomstandigheden hebt als wij. Tenminste.. als je het afmeet aan de temperatuur. Het is hier dus nog steeds mooi weer. Echt al een beetje vakantiegevoel. De schoolvakantie, tenminste in het PO, begint overmorgen. Dan wordt het voor mij ook een stuk rustiger. Ik werk volgende week nog een paar dagen en dan vier weken niet! Heerlijk!
    Overigens was ik ook nog door Nina benaderd voor een training voor het nieuwe bestuur van de VSPA. Ik heb het aangehouden tot na de vakantie. Het zou deze week te vol en te druk worden.

    Als je zin en tijd hebt, bel dan de komende dagen nog even. Eventueel eerst via Skype proberen. ik ben zo benieuwd naar het geluidje dat daarbij hoort :)

    een lieve kus van Bertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand Trip

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2010

Tlee mole minutes

08 Juli 2010

The road less traveled

02 Juli 2010

Jungle Book

26 Juni 2010

One Night in Bangkok
Lisa

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 25679

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 25 December 2015

Peru & Bolivia

01 April 2013 - 15 Augustus 2013

Vancouver + westcoast USA

27 December 2011 - 18 Januari 2012

Indonesie

04 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Melbourne Adventure

24 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Thailand Trip

Landen bezocht: