The road less traveled - Reisverslag uit Pai, Thailand van Lisa Baart - WaarBenJij.nu The road less traveled - Reisverslag uit Pai, Thailand van Lisa Baart - WaarBenJij.nu

The road less traveled

Door: Lisa Baart

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 Juli 2010 | Thailand, Pai


Sawadekaa!

Dankzij alle leuke activiteiten en de voetbalwedstrijd ben ik per ongeluk veel langer in Chiang Mai gebleven dan de bedoeling was. In tegenstelling tot Bangkok is Chiang Mai een stad waar je enigszins tot rust kan komen zonder je te hoeven vervelen. In Bangkok sliep ik in een guesthouse waar je je eigen kamer hebt. Relaxed maar ook wel een beetje saai 's avonds. Chiang Mai kent het Julie Guesthouse, een hostel met een tuin en rooftop lounge vol kussens, lampionnen, hangmatten en backpackers. En dat voor 70 Baht (E1,80) per nacht. Zoals ik in mijn vorige post al noemde valt het aantal interessante, bebaarde, sexy backpackers een beetje tegen. Het zijn voornamelijk stelletjes, engelsen of koorballen. Ook best prima voor een avondje kletsen maar overdag ga ik toch liever m'n eigen gang. En ik heb me niet hoeven vervelen. De massage cursus was ontzettend leuk en leerzaam en massage skills bleken een goede manier om vrienden te maken. Ook het scooterrijden was fantastisch. Ik scheurde met 60 over een berg en kon niet anders concluderen dan dat ik talent had. Helaas bleek in Pai, toen ik met m'n tweede scooter een heilig altaartje was binnen gereden, dat ik mijn talent toch enigszins overschat had. Afijn, leuk was het wel.

In het hostel heb ik drie Nederlanders, een stel en hun dappere 'derde wiel', waarmee ik als vierde wiel mee naar Pai ben gegaan. Het zijn zogenaamde 'flashpackers'. Ik haal even wikipedia erbij voor de uitleg:

"Whereas backpacking is traditionally associated with budget travel and destinations that are relatively cheap, flashpacking has an association of more disposable income while traveling and has been defined simply as backpacking with a bigger budget"

Voorbij is het met het eten kopen op straat, het alles te voet doen en de biertjes in het hostel. Nu eet ik in restaurants (ik wist niet eens dat ze die hadden hier!), reis ik per tuktuk en zit ik 's avonds aan de coctails in een hippe bar. Ook leuk en budget technisch nog prima te doen aangezien 'duur' hier niet lijkt te bestaan. Voor een simpele Pad Tai langs de weg betaal je een euro, voor een biefstuk in een sjiek restaurant vijf. En lekker dat het eten hier is! Zo lang je hun Amerikaanse uitprobeersels vermijdt (toast is hier bijvoorbeeld niet te eten, hoe krijgen ze het voor elkaar om toast vies te maken?) is alles even heerlijk, ongeacht wat het kost. Voor vijftig cent kun je op straat de meest heerlijke fruitshakes kopen van fruitsoorten waar je nog nooit van gehoord hebt. Voor zestig cent koop je een bakje mais, een bord vogeleitjes of een pannenkoek. Je moet oppassen dat je hier niet de hele dag aan het eten bent.



Het voetbal leeft hier ontzettend. Zodra een Thai hoort dat we Nederlanders zijn beginnen ze te juichen en te klappen, alsof wij het Nederlandse team persoonlijk samen hebben gesteld, en namen van Nederlandse voetballers ('Aljan Lobben en Lafael van de Vaalt') op te sommen waar ik zelf nog nooit van gehoord had. Voetbal hebben we gekeken in het Holland House in Chiang Mai. De andere wedstrijden zat ik in het vliegtuig, de bus of in een sfeerloos hostel en ik begon al te geloven dat voetbal me werkelijk worst kon wezen. 's Nachts in het Holland House (de wedstrijd werd hier om half twee uitgezonden) bleek ik toch over patriottistische gevoelens te beschikken: kippenvel die laatste drie minuten!


Tot snel!

  • 08 Juli 2010 - 06:38

    :

    Hi schat!

    Wat een geweldig verhaal weer, hilarisch! Ik ben super trots op je! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.. De tijd begint ook echt al op te schieten, raar idee.. Geniet nog van alles dat je gaat zien! Waar ga je nu heen? Ik ben heel benieuwd!

    Veel liefs vanuit Delhi

  • 08 Juli 2010 - 06:57

    Bertie:

    zit ik achter een vol bureau in een treurig kamertje op een school in de Indische buurt en lees ik alleen maar juichende verhalen. Om jaloers op te worden. Gelukkig begint hier ook gauw de vakantie.
    En... 15 dagen is niet meer zo heel lang... want ik mis je wel. Thuis zijn we wel benieuwd hoe lang je nog in het Noorden blijft en wanneer je richting Zuiden vertrekt. Of werkt een 4e wiel minder snel dan een eenpitter?

    lieve kus van Bertie

  • 09 Juli 2010 - 08:41

    Leanne:

    heee lies

    wat een avonturen zeg! Ben stiekem toch wel een beetje jarloers. Geniet nog van je verdere reis!
    kus je zus

  • 10 Juli 2010 - 11:57

    Noemi:

    :D Heb je de coconut chckensoup al geprobeerd!?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pai

Thailand Trip

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2010

Tlee mole minutes

08 Juli 2010

The road less traveled

02 Juli 2010

Jungle Book

26 Juni 2010

One Night in Bangkok
Lisa

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 25648

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 25 December 2015

Peru & Bolivia

01 April 2013 - 15 Augustus 2013

Vancouver + westcoast USA

27 December 2011 - 18 Januari 2012

Indonesie

04 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Melbourne Adventure

24 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Thailand Trip

Landen bezocht: