One Night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Baart - WaarBenJij.nu One Night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Baart - WaarBenJij.nu

One Night in Bangkok

Door: Lisa Baart

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 Juni 2010 | Thailand, Bangkok

Twee dagen, een nacht en honderd ervaringen verder. Het begon al in het vliegtuig waar de stewardess mij om onbekende redenen upgrade naar de 1ste klas. Een vlucht van 11 uur is best prima vol te houden als je in een enorme stoel zit, voorzien van kussentjes, dekentjes en je eigen personal entertainment system waarop ik onder andere Mario World 3 kon spelen. Ik zat zo lekker dat ik de penetrante zweetlucht van de persoon naast me bijna niet meer rook.

De 11 uur gaven me mooi de tijd om datgene te doen wat ik in Nederland nagelaten had: m'n reis voorbereiden. ' Thailand is een geweldig land met eigen normen en waarden en zal voor de Westerse toerist behoorlijk wennen zijn' las ik in mijn Lonely Planet aka reisbijbel. Vliegend boven Ankara bereidde ik me voor op een cultuurshock en nam me voor al mijn tolerantie en aanpassingsvermogen uit de kast te halen. Vol verwachting liep ik 9 uur later het vliegveld uit, bereid om tegen elke blik weerstand te bieden. Een skyline met hoge gebouwen en - potverdorie - zelfs een McDonalds waren het eerste dat ik van Thailand te zien kreeg. Daar stond ik dan met m'n voorbereiding, tolerantie en aanpassingsvermogen. Gelukkig bleek het centrum van Thailand meer aan mijn voorstellingen te voldoen. Ik was de bus nog niet uit of een vriendelijke Thai schoot op me af om me te vertellen dat Nederland die nacht gewonnen had. Een hele geruststelling. Blijkbaar was ik met mijn backpack, twee x-chromosomen en onzekere blik een makkelijk doelwit want ik kwam maar niet van hem af. Hij wilde me naar een of andere toeristenspot brengen waar ik helemaal geen zin in had. Uiteindelijk heb ik twee Australische backpackers aangeklampt die hem voor mij afpoeierden. De australische dudes en ik hebben een hostel gezocht en die dag een beetje samen rondgewandeld. Inmiddels heb ik geleerd dat je elke vriendelijke thai die op je af komt moet negeren, tenzij je inderdaad ergens heen moet. Voor 10 baht (25 cent) zijn ze bereid je overal naar toe te brengen. Het enige wat je hoeft te doen is even een bepaalde winkel binnen gaan en rondkijken. Ze werken namelijk op commissie. Iedereen hier vind het vreselijk irritant maar ik vind het eigenlijk wel handig. Het scheelt een paar euro per trip en zo zie je nog eens wat.

Vandaag ben ik naar de Weekend Markt geweest. Een van de grootste markten ter wereld, ik gok ongeveer zo groot als de binnenstad van Hoorn. Ze verkochten allerlei dingen waarvan ik vanmorgen nog niet wist dat het bestond en dat ik het wilde hebben. Ik heb me in moeten houden om niet tot 2018 kerstcadeautjes te kopen. Enkel het idee er tot eind juli mee rond te moeten sjouwen weerhield me ervan een enorme klok in een pot te kopen. Ook de neiging om m'n haar in te vlechten met gekleurde touwtjes zodat het tot m'n billen zou komen heb ik weerstaan. Zo onpraktisch straks in de jungle. Wel heb ik een tattoo laten zetten en haarverf voor plukjes meegenomen. Na de markt ben ik naar chinatown geweest. Ik had even geen zin in een tuktuk en wilde lopen maar uit wraak voor de afwijzing wezen de tuktukmannetjes me consequent de verkeerde kant op. Met dat lopen is het wel goedgekomen. Zojuist heb ik m'n rug laten kraken (au!) en nu sta ik op het punt een overheerlijke thaise maaltijd langs de weg te halen. Ik blijf hier nog een dagje en maandag ga ik richting Chang Mai om vanaf daar de jungle in te gaan.

Tot snel!

  • 26 Juni 2010 - 12:14

    Annet:

    Aaah Lies, zo leuk! merk je er nog iets van dat het daar onrustig is, of niet? en wat voor tattoo(waar!)? geniet van de jungle!

  • 26 Juni 2010 - 12:59

    Bertie:

    toch wel een nep tattoo mag ik hopen?

    Leuk om je eerste reisverslag te lezen. Zo maak je al heel wat mee nog voor je goed en wel in je eerste Thaise bedje ligt. Ondertussen heb ik van de kapper gehoord dat Thailand echt heel veilig is. En kan ik, als moeder, al weer een beetje geruster slapen. Alles went, laten we daar maar van uit gaan.

    Het was al heel fijn om 's nachts om kwart voor vijf een sms te ontvangen dat je in het hostell aangekomen was. En dat met een paar australiers. Kun je meteen contacten leggen voor het geval je studieaanvraag voor Australie gehonoreerd wordt.

    Nog even een paar weetjes over ons. Het is hier heel lekker weer. Wellicht dezelfde temperatuur als jij nu ervaart. Leanne heeft heel goed cijfers gehaald voor haar toetsen. En wat ze eerst eigenlijk niet durfde te geloven, lijkt nu wel echt waar: ze gaat naar havo 5!
    Gerrit is met een busje naar Spanje om de hele familie en alle spullen op te halen. Over een poosje kun je voor het eerst een gesprekje voeren met je Spaanse neven. Ze moeten alleen nog even Nederlands leren.

    Mocht je inderdaad je kamer nog een maandje langer kunnen verhuren, dan ben je van harte welkom bij ons! Gezellig en handig...

    een lieve kus van Bertie

  • 26 Juni 2010 - 18:24

    Anne-Mieke:

    Hallo Lisa,

    Mooi om de eerste ervaringen van deze bijzondere reis te lezen. Wat leuk om op deze manier een heel klein beetje met je mee te kunnen reizen. Ik hoop dat je een fantastische tijd zal hebben!

    Veel liefs,
    Anne-Mieke

  • 26 Juni 2010 - 23:12

    Jan Baart:

    Hoi Lisa,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt Lisa. En inderdaad hoop ik dat het een nep tatoo is/was daar de zetting, zo te lezen, een impulsieve ingeving was.
    Lisa als je ergens verblijft waar ook een vaste telefoon is, laat het ons weten opdat we je daar misschien ( na afspraak)kunnen bellen.
    En mochten er "Aussies" zijn die willen weten waar ik aan "walkabout" deed in Australia, noem dan maar "in of nabij Gympie, Nanango, Warwick (vnl.) en Brisbane" in Queensland. Kan nog wel 'tig kleine gehuchten of dorpen noemen maar die onthou je toch niet.
    Nou troel pas goed op jezelf en blijf altijd alert en waakzaam.
    Bigggg hug en dikke kiss,

    Jan

  • 27 Juni 2010 - 07:07

    Jolijn:

    Hi Lies!

    Welkom to Thailand! Geniet ervan, en misschien kom je Marlies ook nog tegen, die loopt daar ook al maanden rond;)

    Have fun, liefs Jolijn

  • 27 Juni 2010 - 19:13

    Nina:

    wouw lies, ik vind je zo ontzettend stoer. geniet ervan lieverd.

    xx

  • 28 Juni 2010 - 08:58

    Abi:

    Hi lieverd!

    Wat een geweldig verhaal en wat schrijf je geweldig! Kan me weer helemaal voorstellen hoe het daar was! Ik hoop dat je al veel leuke mensen hebt leren kennen en dat je enorm aan het genieten bent! Ik denk aan je!

    Kusje

  • 28 Juni 2010 - 10:23

    Pepz:

    Heey Lisa! Fijn om te horen dat je veilig aangekomen bent! =D en weetje,..? Ze hebben daar ook goede piercing-shops =P (Even de ouders bang maken) hihi... Vind dat je op een leuke manier schrijft, hier wil ik wel meer van lezen! =D have fun!x Pepijn

  • 29 Juni 2010 - 15:51

    Jan Baart:

    Hoi Lisa,

    Wat een geweldige verassing meid om in Thailand te vernemen dat je voorgedragen wordt voor de studenten uitwisseling met The University of Melbourne. En nog wel van februari tot juni 2011. De "letter of motivation" viel deze keer kennelijk in de goede smaak bij de keuze commissie. Kan me voorstellen dat je in het verre oosten van slag was toen mevr. Jeeninga jouw het goede nieuws mailde.
    De UvA liet me weten dat het voor 98% zeker is dat jouw voordracht in Melbourne wordt omgezet in een uitnodiging.
    Ik ben al voorzichtig aan het aftasten bij mijn contacten in OZ want in de omgeving van Melbourne ken ik niemand.
    Nou geniet verder van je avontuur (nog steeds in de jungle) en I'll say it again, KEEP ALERT!!

    Liefs en dikke kus

    jan

  • 29 Juni 2010 - 20:53

    Marian:

    Ha Lisa, Leuk om te lezen wat je doet! ben je inmiddels terug uit de jungle? En heb je olifanten gezien? dat zou mijn grote wens zijn. Wij hebben ze in Vietnam helaas niet gezien. Het klinkt heel bekend dat een ieder die je aankijkt wel wat probeert te verkopen (meestal veel te duur)of iets anders voor je wil doen. Wij zijn daar in Vietnam ook regelmatig ingetuind (vooral ik was vaak veel te goedgelovig...).
    Ik hoop dat je het heel leuk hebt en heel veel ziet en meemaakt. Ik ga snel weer kijken of je weer iets geschreven hebt! Goede reis en groet van ons, Marian

  • 30 Juni 2010 - 15:59

    Bertie:

    dag Lisa,

    het is wel stil rondom je. Logisch.... in de jungle zijn de moderne communicatiemiddelen nog niet doorgedrongen. Overigens was het wel even schrikken, dat sms van je, zo midden in de nacht.
    En wat een geweldige boodschap kreeg je, net voor je op stap ging. Ik vermoed dat je hoofd er vol van zit. En dan nog al die nieuwe indrukken...Je maakt zo heel wat mee.

    Lisa, ik hoop dat we snel een volgend reisverslag van je zullen lezen. Voor nu een lieve kus van je moeder.

  • 30 Juni 2010 - 19:12

    Noem:

    Wat leuk zeg! je moet echt schrjfster worden :D herleef het helemaal als k het zo ze echt van geneten!

  • 30 Juni 2010 - 19:34

    Dieuwertje En Pierre:

    Hoi Lisa,
    hebben van je moeder de weblog gekregen, super dat je toch bent gegaan naar het mooie Thailand. geniet maar lekker van je reis aldaar, ondernemend zijn zit nu eenmaal in de genen van de Baartjes. hopelijk is het wel een echte tattoo die je hebt laten zetten.
    Zullen je reisverslagen blijven volgen.
    Groetjes D en P

  • 01 Juli 2010 - 21:01

    Gerrit:

    Leuk verslag van je ervaringen. Goed van die uitwisseling... Wij zijn inmiddels weer terug hier met zijn allen en hebben een huis in Zoetermeer. Moet nog helemaal geverfd en gestoffeerd, meubels etc. maar goed dat komt wel.
    Veel plezier verder en goeie ervaringen.

  • 05 Juli 2010 - 17:26

    Oma:

    hallo Lisa wat geweldig dat je zo geniet van je reis we hopen het straks als je weer thuis het ook nog eems mondelijk van je te horen Lisa geniet er nog van van en denk zo nu en dan nog even aan holland Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand Trip

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2010

Tlee mole minutes

08 Juli 2010

The road less traveled

02 Juli 2010

Jungle Book

26 Juni 2010

One Night in Bangkok
Lisa

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 525
Totaal aantal bezoekers 25650

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 25 December 2015

Peru & Bolivia

01 April 2013 - 15 Augustus 2013

Vancouver + westcoast USA

27 December 2011 - 18 Januari 2012

Indonesie

04 Februari 2011 - 31 Juli 2011

Melbourne Adventure

24 Juni 2010 - 23 Juli 2010

Thailand Trip

Landen bezocht: